MKB ondersteuning

Heb je een mooi MKB bedrijf en weet je dat er nog veel meer te halen is uit de klanten die je al hebt? Maar lukt het je niet om dat op te pakken met Annemiek van de receptie of collega Jack die dit als taak er óók nog bij moet doen?

Dan wordt het tijd voor een enthousiaste, creatieve en recht door zee klantenbinding-expert; Karin Loeff, uit het gezellige Brabant met meer dan 25 jaar ervaring.

02LRh

Op de radar blijven bij je klant

De welbekende amandelstaaf wordt weer besteld en afgeleverd bij de vaste klanten. Eventueel nog een kerstattentie, af en toe een mail met een update over het bedrijf of interessante artikelen, wat aanwezig zijn op social media. En dat was het wel zo'n beetje. Een strategische aanpak om van je bestaande klanten ambassadeurs te maken ontbreekt.

Een gemiste kans!

Het gaat niet om de grootte van de kerstattentie of om het aantal mails per jaar. Maar het gaat erom dat de klantreis van A tot Z klopt. Vanaf het moment dat jouw klant jou of je bedrijf leert kennen, op welke manier dan ook, heeft jouw klant telkens iets nodig om uiteindelijk fan van je te worden.

Het begint altijd met gezien en gehoord willen worden. De eerste behoefte van een mens, en laten klanten nou net mensen zijn :). Maar je kunt ook teveel aandacht geven in de verkeerde fase van de klantreis. Of juist te weining, net als ze dat nodig hebben. Dit kan als gevolg hebben dat ze afhaken en geen fan worden maar hoogstens een tevreden klant.

Weer een gemiste kans!

 

Een aantal reacties van mijn eigen fans:

vegetable-g1256c51d9_1280

Fans maken

Stel dat een groot gedeelte van jouw klanten echte fans van je zijn doordat jij ze geeft waar ze behoefte aan hebben:

  • Wat zou dat betekenen voor jouw kosten die je maakt op marketing gebied?
  • Of voor de werkdruk van je mensen die het er allemaal maar bij doen maar het niet zien als heel erg belangrijk?
  • En hoe zou dat zijn voor het werkplezier in het algemeen als klanten flexibeler zijn?
  • En wat dacht je van het gemak doordat facturen veel sneller betaald worden?

Dit kunnen we bereiken door één of meerdere dingen structueel toe te passen in de werkwijze van je bedrijf:

Communicatie die naadloos aansluit

Organiseren van klantdagen of events

Gratis weggevers genereren

Passende relatiegeschenken

Klantonderzoek

Training en inspiratie klantbeleving

Strategische en creatieve aanpak

  • bananas-g076f39e8e_640

    We brengen in beeld waar je staat en waar je naar toe wilt

  • bananas-g076f39e8e_640

    Je geeft mij alle ruimte om tijdelijk in je bedrijf online en offline te vertoeven

  • bananas-g076f39e8e_640

    Na onderzoek kom ik met een aantal ideeën en zal deze toelichten

  • bananas-g076f39e8e_640

    Jij beslist wat er daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden

  • bananas-g076f39e8e_640

    Ik werk samen met een team van experts om een zo hoog mogelijk resultaat te behalen 

FANS gegarandeerd!

 

FANS van Lydia maakt FANS