Summer Business Boost

Met deze luister training ga jij mystery shoppen in je eigen toko en kijk je door de ogen van je klant naar jouw onderneming.  Zo weet je daarna precies wat je nog kunt verbeteren om meer omzet en impact te genereren.

Hoe staat het met de rubbertjes van jouw koelkast?

Er is geen onderneming perfect. En geen één ondernemer doet het altijd, voor elke klant, helemaal goed. Nope, ik ook niet, wel bijna altijd natuurlijk. En soms kun je je dan ook afvragen wat je in vredesnaam anders kunt doen om het allemaal wat soepeler te laten verlopen in je business.

In mijn ogen zijn er een aantal dingen waar je op moet letten als je serieus (in ieder geval het probeert) wilt groeien.

Als je een horeca ondernemer zou zijn, dan is het rubbertje van de koelkast best belangrijk, maar ik gok zo dat jij een kennis ondernemer bent. Iemand die graag iets mag betekenen voor je klant. Een coach, fotograaf, trainer ,VA of iets in die richting. En dan maakt het helemaal niet uit of de rubbertjes van je koelkast goed zijn, sterker nog. Al zou je helemaal geen koelkast hebben. Daar lig ik niet wakker van. Rob Geus van de Smaakpolitie misschien wel, maar ik niet.

 

SummerBoost_checkup-02

Maar waar lig ik dan wel wakker van?

Soms van mijn snurkende wederhelft maar met een simpele vraag of hij wil omdraaien is dat probleem meestal zo opgelost. Oké terug naar jouw business. Serieuze zaken nu. Ik lig er wakker van dat het soms lijkt als we online ondernemen, dus onze communicatie vindt regelmatig plaats via social media en onze website, online dus. Dan lijkt het wel of er opeens andere regels gelden dan dat je bij de bakker naar binnen loopt in die leuke winkelstraat.

Toch is mijn ervaring in het dagelijkse leven anders. Online en offline verschilt veel minder van elkaar dan we in eerste instantie denken.

Guess what? Die bakker op de hoek verkoopt zijn broodjes namelijk ook alleen maar door zijn vlaggen op te hangen, vers brood te bakken, zijn taartjes te laten proeven en de geur te verspreiden zodat als jij op straat loopt je als het ware naar binnen getrokken wordt. En jij als klant vindt het dan fijn als de winkel schoon is, en niet de resten van de vorige dag in de gebaksvitrine te vinden zijn, alles er lekker vers uit ziet en je ook nog eens welkom geheten wordt.

En zo is dat ook voor de online plekken waar jij gevonden wilt worden. Jouw klant wil gezien worden, en gaat meer en meer voor de beleving, zeker in een tijdperk waar we geholpen worden door robots en nep en echt bijna niet meer van elkaar te scheiden is.

Houdt dat beeld van die warme bakker nog even in je hoofd

Met de luister training de SUMMER BUSINESS BOOST ga je met mij in je oren, in gedachten, jouw eigen toko bekijken. Je loopt als het ware langs je eigen etalage, je kijkt in de vitrine, je proeft de sfeer, je checkt of de prijskaartjes goed te lezen zijn. En je spot wellicht nog een lekkere specialiteit die je bij de kassa neer kan leggen om er meer van te verkopen. Zo weet jij straks precies op welke punten er nog winst te behalen is en op welke punten je al goed scoort. Met deze checklist kun je aan je bedrijf bouwen op een praktische en simpele manier. Als je weet aan welke knoppen je moet draaien is meer omzet, impact en plezier een vanzelfsprekend gevolg.

De Summer Business Boost heeft zeven hoofdstukken, met in elk hoofdstuk drie items waar je actie op kunt nemen.

Elke luister training duurt een minuut of tien. Niet te lang dus, maar lang genoeg om jou de vragen te stellen en tips te geven waar je echt wat mee kan.

Je krijgt de training in zijn geheel in één keer zodat je zelf kunt beslissen hoe lang je erover doet. Bv elke dag één of allemaal achter elkaar.

Tussen 23 juli en 2 augustus ben ik offline. Dan kun je de training wel bestellen en krijg je hem op 3 augustus in je mailbox.

Je investering is maar 27 euro excl btw. Inclusief een pfd om uit te printen en in te vullen en een leuke aanbieding voor september.

Waarom samen met mij mystery shoppen?

  • Ik heb meer dan 23 jaar klantervaring dus ik weet als geen ander waar klanten opletten. Offline en online.
  • Ik heb zelfs in het echt gemystery-shopt (schrijf je dat zo?) Met een checklist in de hand let je op andere dingen dan je normaal gesproken zou doen.
  • Samen zie je gewoon echt meer dan alleen.
  • Ik kijk naar het gehele plaatje. Niet alleen naar de etalage, hoewel die ook zeer belangrijk is. Kerstlampjes tot maart laten hangen is nooit een goed idee.
  • Maar we checken ook op communicatie, prijskaarten, iets te proeven en jouw aanbod.
  • En ik praat lekker door. Ik zeg in tien minuten net zoveel als een ander in een kwartier. Scheelt weer tijd. Check de video hieronder, kun je vast wennen aan mijn stem 🙂

Je kunt ook ontspannen én kansen pakken

Je kunt deze zomer ook gebruiken om echt even bij te komen, uit te rusten, je kop leeg te maken. Even niet aan je bedrijf denken. En daar moedig ik je ook voor aan. Maar het kan ook allebei. 

Je kunt ook ontspannen, met je billen in een hangmat liggen, een mooie wandeling maken. En daarnaast op een relaxte manier kansen en mogelijkheden ontdekken om ná je vakantie op te pakken, met mij en de Summer Business Boost.

Want na die drie weken, of langer, beetje niksen, bbquen, zwemmen en een dagje voor jezelf (omdat je ze heel lief vindt thuis maar soms ook gewoon even alleen wilt zijn) wordt het vanzelf weer business as usual. En wat nu als je dan een aantal dingen kunt doen die tot meer omzet leiden? Dat is een goed begin van een nieuw seizoen.  Ga ervoor en check je eigen toko.

FANS van Lydia maakt FANS